Ako prejsť z iného softvéru na Elektronického účtovníka
Začať pracovať v Elektronickom účtovníkovi je možné hocikedy v priebehu roka. Administratívnu časť môžete využívať zadarmo kedykoľvek. Ak chcete využívať aj Účtovnú časť, postupujte nasledovne:
- Ak ste kvartálnym platcom DPH, je vhodné načasovať prechod na 1. deň nového kvartálu. V ostatných prípadoch si môžete zvoliť začiatok ktoréhokoľvek mesiaca.
- Ak ste sa rozhodli začať napríklad od aktuálneho mesiaca, všetky doklady, ktoré sa ho týkajú, už zadávajte do Administratívnej časti Elektronického účtovníka. Doklady s dátumom dodania pred aktuálnym mesiacom odovzdajte účtovníkovi ako doteraz.
- K firme v Elektronickom účtovníkovi pripojte svojho účtovníka, uvidí tak všetko potrebné na svojom počítači.
- Účtovník v priebehu mesiaca uzatvorí účtovníctvo v pôvodnom softvéri k poslednému dňu predošlého mesiaca. Objedná Účtovnú časť Elektronického účtovníka, ktorá sa týmto okamžite aktivuje. Následne v nej zadá uzavreté účtovné stavy z pôvodného softvéru.
- Účtovník nastaví v Profile firmy dátum automatického účtovania administratívnych dokladov od 1. dňa mesiaca, ktorý nasleduje po závierke pôvodného účtovníctva a zvolí automatické zaúčtovanie všetkých doteraz vytvorených administratívnych dokladov, ktoré sa tak spätne zaúčtujú. Predtým si môže upraviť automatické účtovanie podľa účtovného rozvrhu vašej firmy. Usmernenie nájde v informatívnej časti pri Účtovných dokladoch.
- Ak sú k uzavretému dátumu v pôvodnom účtovníctve neuhradené odoslané alebo došlé faktúry, tie je potrebné zadať do Elektronického účtovníka v režime “Neúčtovať”. Zaškrtávacie pole “Neúčtovať” je na Odoslanej a Došlej faktúre viditeľné v časti Číslo faktúry (na Odoslanej faktúre je potrebné zvoliť (priamo na nej) Rozšírený vzhľad).
- V prípade potreby nás vy, vaši pracovníci alebo váš účtovník môžete kontaktovať na zákazníckej linke e-mailom alebo telefonicky (kontakt je uvedený na úvodnej stránke). Radi pomôžeme.